NUMARALI
HADİS-İ ŞERİF:
حَدَّثَنَا
مُحَمَّدُ
بْنُ
بَشَّارٍ
حَدَّثَنَا
ابْنُ أَبِي
عَدِيٍّ عَنْ
هِشَامٍ عَنْ
قَتَادَةَ
عَنْ أَنَسِ
بْنِ مَالِكٍ
بِهَذَا
الْحَدِيثِ
نَحْوَهُ
زَادَ ثُمَّ
نَهَى عَنْ
الْمُثْلَةِ
وَلَمْ
يَذْكُرْ مِنْ
خِلَافٍ
وَرَوَاهُ
شُعْبَةُ
عَنْ
قَتَادَةَ
وَسَلَّامُ
بْنُ مِسْكِينٍ
عَنْ ثَابِتٍ
جَمِيعًا
عَنْ أَنَسٍ لَمْ
يَذْكُرَا
مِنْ خِلَافٍ
وَلَمْ أَجِدْ
فِي حَدِيثِ
أَحَدٍ
قَطَّعَ
أَيْدِيَهُمْ
وَأَرْجُلَهُمْ
مِنْ خِلَافٍ
إِلَّا فِي حَدِيثِ
حَمَّادِ
بْنِ
سَلَمَةَ
Hişam, Katade vasıtasıyla
Enes b. Malik (r.a)'den bu (4364, 4365 nolu) hadisin benzerini rivayet etti.
Râvî şunu ilave etti:
"Rasulullah
(s.a.v.) sonra Musle (adamların kulak, burnun, dudak gibi organlarını
kesmek)'den nehyetti."
Bu rivayette
"Çaprazlamasına" sözünü zikretmedi.
Şu'be; Katade ve Selam
b. Miskin'den, onlar da Sabit'ten hepsi Enes'den bu hadisi rivayet ettiler,
Katade ve Selam: "Çaprazlamasına" sözünü zikretmediler. Ben, Hammad
b. Seleme'nin dışında onların hiçbirinin rivayetinde "Ellerinin ve ayaklarının
çaprazlamasına kesildiği'' ifadesini bulamadım."
İzah: 4372 de.